Bir kabile yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalabilir: Gerekçe elektrikli arabalar
Daha önce temas kurulmamış bir kabile olan Hongana Manyawa (Ormanın İnsanları), Endonezya’da elektrikli araç pilleri için gerekli olan nikeli üretmeyi planlayan bir proje nedeniyle yok olma tehlikesiyle karşı karşıya.
Kabilelerin haklarını savunan hak örgütü Survival International, Halmahera adasında yaşayan kabile halkının kurtarılması için yaptığı yardım çağrısında, başta Elon Musk’ın Tesla’sı olmak üzere birçok şirketin gerçekleştirdiği nikel madeni projesinin milyarlarca doları akıttığını kaydetti. dolar, adadaki orman örtüsünü yok edecek. Survival, “Madencilik faaliyetleri planlandığı gibi devam ederse kabile üyeleri bu yıkımdan sağ çıkamayacak” uyarısında bulundu.
‘ORMAN YOK, TIBBİ YOK’
Endonezya’nın son göçebe avcı-toplayıcı kabilelerinden biri olan ve 300 ile 500 arasında üyesi olduğu tahmin edilen Hongana Manyawa’nın bir kısmı dış dünyayla temas kurarken, kabileye ait birçok grupla henüz temas kurulamadı. Bu nedenle ‘henüz temas kurulmamış’ bir kabile olarak nitelendirilen Hongana Manyawa’nın yaşadığı bölge, aynı zamanda dünyanın en büyük ve şu anda işlenmemiş nikel rezervlerinden bazılarını da barındırıyor.
Bu durum maden şirketlerini elektrikli araçların bataryası için gerekli olan nikeli çıkarmak için bu bölgeye yönelmeye sevk ederken, elektrikli araçlara olan talebin adadaki madencilik faaliyetlerinin hızlanmasına neden olacağı ve bunun da adanın varlığını tehdit edeceği tahmin ediliyor. önümüzdeki yıllarda Hongana Manyawa kabilesi. Survival, konuyla ilgili bir haberde “Orman yoksa Hongana Manyawa da yoktur” sözlerini de kullandı.
‘ORMANI ALMALARINA İZİN VERMEYECEĞİM’
Kabilenin birkaç üyesiyle temasa geçen Hayatta Kalma ekibi, bir kadının “Ormanı almalarına izin vermem. Onlara ormanımızı vermek istemediğimizi söyle” dedi.
Hayatta Kalma Müdürü Caroline Pearce, “Elektrikli otomobil şirketlerinin müşterilere ‘etik tüketim’ vaatleri satarken temas kurulmamış bir kabileyi yok etmesi dehşet verici” dedi. “Bunu karşılayabilen yerli halkların ölümüne neden olmanın ‘sürdürülebilir’ bir yanı yok” dedi.
2019 YILINDAN BERİ MADENCİLİK YAPILMAKTADIR
Fransız maden devi Eramet’in sahibi olduğu Weda Bay Nickel, 2019 yılında adada madenciliğe başladı. Survival, Alman kimya devi BASF’nin Eramet ile ortaklık kurmayı planladığını belirtti. Buna göre şirket, Hongana Manyawa bölgesini ihlal etmesi muhtemel bir rafineri inşa etmeyi planlıyor.
İklim krizi nedeniyle fosil yakıtların azaltılması ihtiyacı son yıllarda elektrikli arabalara olan talebi artırırken, bu arabaların kendi çevre sorunlarını yarattığı söyleniyor. Ana konulardan biri, pil üretiminde kullanılan nikel, kobalt ve lityum gibi metallerle ilgilidir. Buna göre söz konusu mineraller yer yüzeyinin altında biriktiğinden, bunları çıkarmak için yıkıcı madencilik faaliyetleri yapılmaktadır. Bunlar da ekosistemin yok olmasına ve yerli toprakların gasp edilmesine neden oluyor. (DIŞ HABERLER)